Głosowanie Call4Papers semWAW#3
[GŁOSOWANIE DO 30.08 godz. 14:00] Wybierz temat prelekcji, której chcesz wysłuchać na semWAW#3 - startups welcome
Zapraszamy do głosowania! Pełne opisy tematów dostępne są pod formularzem.
OPISY:
1. 🧜 Wielokanałowa Optymalizacja SEO
Jak Startup powinien podejść do SEO. Wyszukiwanie informacji odbywa się teraz na różnych platformach, nie tylko w Google. Ludzie korzystają z TikTok, Reddit, YouTube i innych platform do znajdowania informacji. Dlatego Startupy powinny optymalizować swoje treści na różnych kanałach, aby zwiększyć swoją widoczność i dotrzeć do szerszej publiczności.
2. 🧜 Marketing online z punktu widzenia prawa
Prezentacja będzie omawiała najważniejsze aspekty prawne dotyczące marketingu online, począwszy od cookies, poprzez korzystanie z lead-ów, przetwarzanie danych osobowych aż do regulaminów usług i konkursów online.
3. 🧜 Nie zabij Startupu stroną www. 10 popularnych BŁĘDÓW stron startupowych i jak ich UNIKNĄĆ?
Często słyszę od founderów startupów, że strona www nie ma aż takiego znaczenia. A potem dodaję 1 zdanie na stronie i liczba zapytań rośnie o 22% (na konferencji powiem jakie 😊). Dlaczego? Poświęcasz wiele czasu na poszukiwanie finansów dla swojego startupu lub na docieranie do potencjalnych zainteresowanych – spotkania, wnioski, konferencje, eventy, targi, akcje marketingowe. Blisko 80% z osób, do których skutecznie dotrzesz, ostatecznie trafi na Twoją stronę www, a ta czasem odstrasza interesariuszy, zamiast zachęcać. Podczas prezentacji poznasz 10 najpopularniejszych błędów na stronach startupowych i sposoby, jak ich uniknąć.
4. 🧜 Jak budować wartość produktu w oczach klienta? Case Studies wykorzystania neuromarketingu w indukcji wartości
Kubek kawy w supermarkecie nie powinien być droższy od tego w kawiarni, prawda? Jak to się dzieje, że ceny niszowych perfum bez problemu osiągają 1600 zł za 50ml?
To właśnie jest postrzeganie sprawiedliwości ceny. Jak sprawić, by cena za nasz produkt lub usługę, była wysoka, ale nadal postrzegana za “uczciwą”?
Jakimi technikami marki budują wartość w oczach klienta?
Neuronauka o ludzkim mózgu i psychologia mają szereg pomysłów, jak być drogim, pożądanym i nadal postrzeganym jako wart swojej ceny. Jeśli budujesz postrzeganie swojej wartości lub chcesz wnieść je na wyższy poziom – poznaj praktyczne case studies!
5. 🧜 Jak robić skuteczny marketing B2B?
Jak korzystać z dobrodziejstw współczesnego marketingu żeby skutecznie generować leady w B2B. W prezentacji opowiem o zależnościach pomiędzy: stroną internetową, Google Analytics oraz SEO. Wyjaśnię na praktycznych przykładach w jaki sposób tworzenie contentu, przyciąga ruch, jak następnie ten ruch monitorować i następnie konwertować na różne typy konwersji (MOFU, BOFU).
6. 🧜 Jak uratować konwersje!
Największym współczesnym problemem wszelkich działań marketingowych płatnych (reklamy Google Ads, Facebook Ads) i bezpłatny (generowanie ruchu organicznego za pomocą działań SEO), jest fakt, że po wygenerowaniu odpowiednio sprofilowanego i zachęconego reklamami ruchu potencjalnych klientów – klient nie podejmuje decyzji takiej jakiej oczekujemy. Co z tym faktem zrobić?
7. 🧜 Miliony z reklam czy milionowe kary UOKiK? Prawne kruczki, gwiazdki i haczyki marketingu online
Gąszcz przepisów bardziej niż kiedykolwiek dotyczy obecnie działań reklamowych i marketingowych. W ostatnim czasie pojawiły się nowe, przełomowe dla marketerów regulacje, które potocznie nazywa się Konstytucją internetu. Jak więc prowadzić działania reklamowe i marketingowe, aby być zarazem skutecznym jak i legalnym? Jak uniknąć milionowych kar od UOKiK i PUODO? Innymi słowy, jak będąc marketerem żyć w świecie, gdy więcej i więcej sprawdzonych strategii marketingowych zostaje wpisanych na czarną listę, a oczekiwania klientów nieustannie rosną? Na to pytanie odpowiedź znajdziesz w tym wystąpieniu.
8. 🧜 Jak Google traktuje treści AI?
Wiele osób wierzy w różne mity dotyczące sztucznej inteligencji. Jednym z nich jest pogląd, że Google jest przeciwny treściom tworzonym przez AI i choć obecnie ich nie blokuje, to wkrótce może zacząć. Opierając się na logicznych argumentach oraz na oficjalnym stanowisku Google, zamierzam udowodnić, dlaczego to przekonanie jest błędne i nie ma podstaw.
9. 🧜 Perpetuum mobile, czyli jak opinie nakręcają marketing
W początkowych etapach rozwoju startupu będziemy kładli duży nacisk na widoczność w internecie, głównie poprzez SEO i SEM. Nie zawsze musi się to wiązać z ogromnymi budżetami, a często zapleczem marketingowym mogą stać się nasi pierwsi klienci.
W swojej prelekcji opowiem o tym:
– Jak sprawić, żeby klienci stali się ambasadorami Twojej marki?
– Jak wykorzystać User Generated Content w kampaniach online?
– Jak UGC może znacznie pomóc w organicznym pozycjonowaniu strony?
– Jak opinie sprawią, że kampanie Google Ads będą efektywniejsze i tańsze?
i wiele więcej, a to wszystko poparte konkretnymi przykładami największych marek w Polsce.
10. 🧜 Czego startupy mogą się nauczyć o marketingu od raperów i influencerów?
Czy Friz, Drake lub Sebastian Fabijański mogą być nauczycielami marketingu dla właścicieli startupów? Okazuje się, że… tak! Na podstawie własnych doświadczeń w pracy z influencerami i artystami, a także z firmami ze świata B2B, wskażę liczne analogie, które łączą te uniwersa i podpowiem, jak skuteczniej robić marketing startupu.
11. 🧜 Neuromarketing: klucz do wyższej konwersji czy sztuka przetrwania na rynku?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre produkty przyciągają uwagę klientów jak magnes, a inne giną w tłumie? Czy chciałbyś, żeby Twoje kampanie marketingowe były tak skuteczne, że nawet najbardziej oporni klienci nie będą mogli się im oprzeć?
Podczas wystąpienia odkryjemy tajemnice neuromarketingu – dziedziny, która łączy wiedzę o ludzkim mózgu z technikami marketingowymi. Dowiesz się:
– Jakie psychologiczne triki sprawiają, że klient mówi “tak” zamiast “nie”.
– Jak zrozumieć potrzeby i pragnienia swoich klientów lepiej niż oni sami.
– Jakie praktyczne wskazówki i narzędzia, które możesz zastosować od razu, aby zwiększyć konwersję na swojej stronie internetowej.
Bez zbędnej teorii, pokażę Ci, jak wykorzystać neuromarketing do tworzenia bardziej efektywnych strategii marketingowych. Będziemy mówić o realnych przykładach i prostych technikach, które pomogą Twojemu startupowi przetrwać i rozwijać się w świecie pełnym wyzwań. Przekonaj się, że rozumienie mózgu klienta to nie magia – to nauka, którą wspólnie ze mną możesz opanować!
12. 🧜 Niestandardowe raporty i narzędzia SEO w dobie rozkwitu AI.
Prezentacja ma pokazać, jak można wykorzystywać (na konkretnych przykładach) boom technologiczny w obszarze AI. I uwaga! Nie jest to w ogóle związane z tworzeniem treści. Omówimy między innymi automatyczne linkowanie wewnętrzne czy zupełnie nowe spojrzenie na audyt linków.
13. 🧜 Analityka Kit czy Hit? Święty Gral marketingu czy ubezpieczenie projektu? Właściwe miejsce Analityki w projekcie digital marketingowym.
Przejdę od przykładów bardzo dużych wzrostów dotyczących wykorzystania analityki, przez sytuację, gdzie brak analityki w projekcie doprowadził do start potencjalnego zysku, kończąc na przykładach wyliczenia zwrotu z projektu analitycznego.
Tematem przewodnim jest przedstawienie analityki jako procesu, który wspomaga podejmowanie decyzji i obniża koszty popełnianych w procesie analitycznym błędów.
14. 🧜 Jak sprawić, by Twoje treści stały się hitem? Sekrety GA4 dla startupów
Wyrusz w podróż do świata danych z Google Analytics 4 i odkryj, jak zbudować strategię contentową swojego startupu, która przyciąga użytkowników niczym najnowszy hit Netflixa. Przeprowadzę Cię przez praktyczne scenariusze, pokazując, jak odczytywać zachowania użytkowników, wyłowić treści, które stają się viralami, oraz monitorować kluczowe KPI niczym ranking box office. Dzięki tym narzędziom Twoja strategia contentowa zyska moc superbohatera, skuteczniej angażując odbiorców i napędzając rozwój Twojego startupu w błyskawicznym tempie.
15. 🧜 Last click, UTMy – Standardowe podejście klientów do analizy danych i jego pułapki
Analiza danych w marketingu cyfrowym nabiera coraz większego znaczenia, a jednocześnie staje się coraz bardziej skomplikowana. W trakcie mojej prelekcji omówię popularne metody analizy danych, takie jak last click attribution i UTM, które mogą wprowadzać w błąd, ograniczając efektywność kampanii marketingowych. Przedstawię również alternatywne podejścia analityczne, które uwzględniają zaawansowaną segmentację i personalizację w strategiach marketing automation, podkreślając ich znaczenie dla poprawy wyników i optymalizacji działań marketingowych.
16. 🧜 IP na start
Omówienie zagadnień dotyczących ochrony praw własności intelektualnej, szczególnie na początku działalności. Na co zwracać uwagę, jak skutecznie zacząć chronić swoje prawa IP, oraz jak nie narazić się na zarzut ich naruszenia, tj. być świadomym tych praw.
17. 🧜 Największe startupowe fuckupy marketingowe – jak uczyć się na cudzych błędach robić dobry marketing?
Prezentacja to podróż po najbardziej spektakularnych wpadkach marketingowych, jakie świat startupów widział! W mojej prezentacji “Największe startupowe fuckupy marketingowe – jak uczyć się na cudzych błędach i robić dobry marketing?” prześledzimy najbardziej spektakularne wpadki w social media z różnych zakątków świata. Pokażę jak łatwo jeden zły tweet, niefortunna komunikacja, jedna publikacja czy dziwny pomysł na kampanię może wysadzić firmę z torów. Na szczęście każdy fuckup to darmowa lekcja, więc dowiemy się, jak te katastrofy mogą nauczyć nas, jak robić dobry marketing na globalnym rynku.
18. 🧜 Jak zarabiać na SEO lokalnym? Efektywne wdrożenie i skalowanie dla agencji i freelancerów.
W tej prezentacji chcemy podzielić się latami doświadczeń w lokalnym SEO i pomóc startupom (agencjom, freelancerom) we wdrożeniu i skalowaniu działań, aby mogli zarabiać więcej. Mamy wiele przypadków osób, które wraz z naszą firmą efektywnie wdrożyły seo lokalne do swojego portfolio.
19. 🧜 Analiza, w jaki sposób fluktuacje na giełdzie walut mogą wpływać na przychody i inne wskaźniki analityczne widoczne w GA4
Jak zmiany kursów walut mogą wpływać na dane zbierane przez Google Analytics 4? Omówienie, w jaki sposób GA4 śledzi transakcje, które mogą być dokonywane w różnych walutach oraz jakie wyzwania i możliwości wiążą się z analizą takich danych.
20. 🧜 Brand Proof – od czego zacząć SEO?
AKTUALNE TERMINY:
Koniec głosowania: 30.08, godzina 14:00 (piątek)
Ogłoszenie wyników: 2.09 (poniedziałek).